Novinky v aplikaci CRIBIS 4/2023

Novinky v aplikaci CRIBIS 4/2023

Vážení obchodní partneři,

rádi bychom Vás pozdravili prostřednictvím tohoto newsletteru, ve kterém přinášíme nejnovější informace nejen ze světa aplikace CRIBIS. Je tu i pár změn a novinek, které se v naší aplikaci objevily, a které se Vás budou týkat.

Jednou z nejvýznamnějších změn je přejmenování služby sdílení platebních informací iTrade na REPI. S novým názvem přicházejí i další vylepšení a inovace v této oblasti, o kterých se více dozvíte níže.

Dále Vám blíže představíme službu Hromadné výstupy, která umožní rychle, efektivně a na míru získat potřebné informace pro rozhodování.

Kromě toho nabízíme i tipy a vychytávky, jak s aplikací CRIBIS pracovat. Tyto tipy Vám pomohou v maximálním využití celého CRIBISu.

Další důležitou součástí newsletteru jsou analýzy, které obsahují informace o aktuálním vývoji na trhu, bankrotech a nových firmách. Tyto informace Vám mohou být nápomocné při obchodování.

A konečně, nejdůležitějším sdělením je pozvání na školení, které je určeno pro začátečníky a nováčky, kteří se s aplikací CRIBIS chtějí seznámit a naučit se ji účelně používat.

V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte obrátit na obchodního zástupce, případně je Vám k dispozici i naše parta z helpdesku.

S pozdravem a přáním pěkného jara

tým CRIBIS


Pozvánka na školení

Poznamenejte si do svých kalendářů, že v úterý 25. dubna od 09:30 proběhne online školení do aplikace CRIBIS s naším produktovým manažerem Jakubem Tyle.

Školení je vhodné zejména pro nováčky v aplikaci – pro ty z Vás, kteří se v CRIBISu prozatím příliš neorientujete, nemáte s ním zatím moc velkou zkušenost.

Jakub se přes obecný úvod a ukázku práce s Global reporty dostane k obsahu a možnostem využití Diagramu vazeb. Samozřejmě budete mít prostor i na dotazy a získáte informace k dalším službám.

Školení je zdarma, bude trvat zhruba 90 minut. Kdo máte zájem zúčastnit se, hlaste se na adresu registrace@crif.com. Pár dní před samotnou událostí obdržíte do e-mailu organizační informace.

Těšíme se na společné online setkání!

Přihlásit se na školení


Co by se mohlo hodit

Víme, že současná ekonomická situace není zrovna přívětivá a přemýšlet tak nad tím, co byste si mohli ještě dalšího pořídit, není úplně na místě. My ale věříme, že naše produkty jsou dobrou investicí – na počátku jsou sice náklady, rychle je ale díky snížení obchodních rizik obrátíte ku svému prospěchu.

Hromadné výstupy

Najdete se v některém z následujících bodů?

  • Potřebuji průběžné informace o stávajících klientech, protože se nechci dostat do potíží.
  • Klienti mi přestávají platit, potřebuji zjistit, v jakých problémech jsou.
  • Chci si najít nové platící klienty, mám jasnou představu, ale nevím, jak je efektivně vyhledat.
  • Mám zájem o analýzu mého trhu, abychom mohli lépe porozumět potřebám klientů.
  • Zajímá mě, kdo jsou mí nejčastější klienti (podle oboru podnikání, regionu, velikosti apod.).

Anebo třeba máte jinou potřebu, kterou služba Hromadné výstupy pomůže uspokojit. Tohle jsou ale nejčastější důvody, proč stávající klienti Hromadné výstupy využívají.

Hromadné výstupy jsou vhodným nástrojem pro vyhledávání a export více subjektů podle stanovených kritérií. Na základě zadaných parametrů můžete vytvářet např. seznamy potenciálních klientů.

Součástí hromadných výstupů je funkce importu vlastního seznamu subjektů, který obohatíte informacemi dle Vašeho výběru a následně vyexportujete. Zároveň je možné i vlastní seznam filtrovat podle zadaných kritérií.

Tady dáváme všanc ještě pár tipů, jak s hromadnými výstupy pracovat:

  1. Chcete hledat nové klienty, takže potřebujete zajistit, aby v exportu nebyli klienti stávající? Žádný problém!
  2. Pokud využíváte například službu Monitoring, je možné jednoduše do Hromadných výstupů nahrát tento seznam. (Mimochodem – s portfolii jde pracovat různě napříč celým CRIBISem, ale o tom zase příště. Anebo třeba na zmíněném školení.)
  3. Není potřeba exportovat všechny dohledané firmy. Můžete si vybrat, které do exportu chcete dostat, lze je totiž seřadit například podle názvu, IČ, kategorie obratu, kategorie počtu zaměstnanců… A když budete potřebovat z dohledaných například 250 firem exportovat jen 50, není to problém.

O službu Hromadné výstupy mám nezávazný zájem!

REPI

Během následujícího měsíce chystáme změnu u služby iTrade. Nově přejde k ostatním platebním informacím pod Registr platebních informací REPI. Ty z vás, kteří službu iTrade využíváte, bude kontaktovat včas Váš obchodní zástupce s bližšími informacemi. Nemusíte se ničeho bát, celý iTrade jsme se snažili vylepšit co nejvíce, a to nejen přejmenováním.

Těch z Vás, kteří službu zatím nevyužíváte, se bude týkat následující změna – v horní části aplikace přibude tlačítko REPI / REPI Lab. Po kliknutí se dostanete na veřejný web CRIBIS, kde se o službě dozvíte více.

A co že to REPI / iTrade vlastně umí?
Díky REPI mimo jiné zjistíte, jak jednotlivé firmy hradí své faktury. Hromadně to shrnuje REPI index, který zároveň porovnává prověřovanou firmu s průměrem v odvětví.

Tady ještě trochu podrobněji:

REPI

Registr platebních informací REPI je vhodným nástrojem pro prověření rizikovosti a důvěryhodnosti firem, podnikatelů i fyzických osob na základě unikátních neveřejných platebních informací, které mezi sebou sdílejí členové registru. Obsahuje informace o placení faktur a splátkových služeb jako jsou finanční půjčky, odložené platby, platby za energie, bydlení, mobilní nebo datové a kabelové služby.

Při posouzení klienta uživatelé nejčastěji čerpají REPI Score, které předvídá riziko, že se klient stane „špatným“ alespoň na jedné smlouvě během následujících 12 měsíců, nebo jednodušší verzi REPI Semafor, který vyhodnocuje aktuální negativní informace, případně REPI Index, který vyjadřuje, zda klienti platí faktury před nebo po splatnosti. Nedílnou součástí reportu je aktuální celková dlužná částka, přehled všech otevřených a ukončených smluv a historie jejich splácení.

Chcete-li se prověřením platební morálky svých klientů v registru REPI vyhnout nepříjemným situacím se splácením svých pohledávek, staňte se jeho členem.

Chci se nezávazně poptat, jak je to s členstvím!

REPI Lab

Na základě poskytnutých fakturačních dat vašich klientů vám v analýze ukážeme například nastavení platebních podmínek, zpoždění plateb a celkovou dobu obratu vašich pohledávek. Zvlášť provedeme analýzu zaplacených a dosud nezaplacených faktur.

Portfolio klientů rovněž rozdělíme do skupin podle Indexu Cribis a Semaforu Cribis. Ukážeme vám také, jaké je regionální rozdělení klientů s fakturami po splatnosti, rozložení dle kategorie obratu a počtu zaměstnanců. Analýza též vyhodnocuje trendy jednotlivých parametrů a srovnává je vůči agregovaným hodnotám celého tržního vzorku v rámci Registru platebních informací REPI.

Analýzu poskytujeme jednorázově nebo pravidelně na základě aktualizovaných podkladů. Výstup obdržíte ve formě exportu s vizualizací z platformy Tableau.

S pomocí této analýzy budete moci rozhodnout, komu začít poskytovat služby jen formou hotovostní úhrady, komu zpřísnit platební podmínky a komu naopak můžete i nadále důvěřovat a ponechat mu běžný režim plateb.

Mám nezávazný zájem o analýzu fakturační dat!


Tipy, triky, vychytávky

Nastavení zobrazení

Věděli jste, že vzhled CRIBISu si můžete přizpůsobit?

Na výběr máte ze 3 barevných možností, měnit můžete i například tvar a velikost tlačítek a mnoho dalšího. Vše najdete po kliknutí na Vaše uživatelské jméno vpravo nahoře a následně vyberte „Nastavení zobrazení“.

Úprava sekcí v Global reportu

Věděli jste, že v Global reportu můžete přehazovat jednotlivé sekce dle Vaší libosti? A že je také možné exportovat jen vybrané části? A to třeba s historií i bez?

Po otevření Global reportu se v pravé části zobrazí seznam sekcí. Po kliknutí na tlačítko „Upravit sekce“ je možné přesouvat jednotlivé části tak, aby to co nejlépe vyhovovala Vašim potřebám.

V části výběr sekcí pro export zas vyberete, které informace chcete z reportu vytáhnout. U většiny máte možnost ještě navolit, zda Vás zajímají i historické informace.

Sdílení portfolií

Věděli jste, že máte-li v CRIBISu nahrané portfolio, můžete ho sdílet s kolegou, který má do aplikace také přístup?

Učiníte tak velmi jednoduše. Klikněte na tlačítko „Portfolia a monitoring“ v horní liště. U portfolia, které chcete sdílet, vyberte „Upravit“ a následně zvolte „Sdílení portfolia“. Otevře se okno, ve kterém vyberete, s kým chcete portfolio sdílet a v jakém rozsahu.

Na výběr máte ze čtyř úrovní sdílení:

  • Reader – uživateli s touto rolí může na sdílenými portfolii vyhledávat aletry a monitorované subjekty.
  • Manager – v porovnání s rolí Reader má uživatel možnost navíc do sdíleného portfolia přidávat a odebírat monitorované subjekty.
  • Admin – v porovnání s rolí Manager má uživatel možnost navíc nad sdílenými portfolii řídit nastavení monitorovaných událostí.
  • Portfolio Administrator – má plnou kontrolu nad portfoliem včetně správy sdílení portfolia s ostatními uživateli. Tuto roli má automaticky přidělenou každý vlastník portfolia.


ESG certifikace – reporting nejen o udržitelnosti + tip, jak zlepšit hodnocení!

Věděli jste, že od ledna 2024 musí začít více než 2 000 českých firem se sběrem dat ohledně odpovědného podnikání (ESG aspekty)? Není mezi nimi i ta Vaše? Připravte se na změnu včas – zjistěte, jak si v ESG oblastech počínáte už nyní. A navíc zcela zdarma!

Více zjistíte na www.crif-esg.cz.

Není-li Vám ESG problematika zcela zřejmá, přijďte k nám ve čtvrtek 20. dubna na snídani, kde se o tomto tématu dozvíte více. A ještě si dáte něco dobrého!

📍 CRIF – Czech Credit Bureau, 6. patro, Štětkova 1638/18, Praha 4

📅 čtvrtek 20. dubna od 9:30 do 11:00

💸 účast je zdarma

✉ přihlašujte se na adrese registrace@crif.com

Program Úspory energie

Pro získání lepšího skóre v rámci hodnocení ESG oblastí je možné mimo jiné aktivity realizovat i investiční opatření vedoucí ke snížení energetické náročnosti provozoven s využitím dotační podpory.

Problematika úspory primárních zdrojů energie spojená s omezením emisí CO2 patří ke klíčovým tématům Evropské unie, a to i včetně České republiky, proto jsou prakticky všem druhům podnikatelů bez ohledu na velikost jejich firmy nabízeny Ministerstvem průmyslu a obchodu různé dotační programy zabývající se právě touto problematikou.

Stěžejním dotačním titulem je program Úspory energie. Jeho hlavním cílem je zvýšení energetické účinnosti podnikatelského sektoru, rozvoj energetické infrastruktury a obnovitelných zdrojů energie, podpora zavádění nových úspornějších technologií v oblasti nakládání energií a druhotných surovin.

Mezi nejvyužívanější podporované aktivity u podnikatelů se řadí pořízení fotovoltaické elektrárny na střechu či fasádu provozovny. Dále pak za určitých podmínek výměna staré technologie za novou.

Příjem žádostí bude probíhat do konce listopadu letošního roku. Nejzazší termín pro ukončení projektu je poskytovatelem podpory nastaven až na 31. října 2025. Na realizaci celého dotačního projektu mají žadatelé tedy dostatek času. Míra dotace se pohybuje v rozmezí od 35 do 65 % ze způsobilých výdajů v závislosti na velikosti firmy žadatele a místu realizace projektu.

Povinnou přílohou k žádosti o dotaci je mimo jiné energetický posudek. Společnost 201 consulting s.r.o. nabízí svým klientům bezplatnou vstupní energetickou analýzu, v rámci které se upřesní charakter projektu tak, aby měl po podání žádosti o dotaci vysokou šanci na schválení. Nabízený postup je ze strany žadatelů velmi vítaný, protože umožňuje správně provést nastavení skladby projektového záměru a zajistit tak smysluplnost zpracování energetického posudku.

V návaznosti na provedení vstupní energetické analýzy je výše uvedená poradenská společnost připravena zajistit zpracování kompletní žádosti o dotaci, monitoring projektu a případná výběrová řízení na dodavatele.

Více informací o tomto dotačním programu najdete zde.


Zanalyzovali jsme